Kuuntelemista ymmärtämiseksi

communicationproblem
Päivän viisaus. Kun oikein tarkkaan ajattelee, tämä yskinkertainen ajatus pätee niin moneen asiaan: ”Suurin ongelma kommunikaatiossa on se, että emme kuuntele ymmärtääksemme. Me kuuntelemme vastataksemme.” Millaista ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta voisikaan tulla jos ensinnäkin ylipäänsä keskittyisimme kuuntelemaan toista, sitten ymmärtämään häntä ja vasta – tarvittaessa – vastamaan hänelle? Kun kuuntelemme ymmärtääksemme toista emmekä vain työntääksemme hänelle nopeasti omaa totuuttamme, voimme päästä vuorovaikutukseen, joka muuttaa meitä itseämme ja koko maailmaa. Ja joskus kun kuuntelee ja ymmärtää toisen sanoman hyvin, ei edes vastauksia tarvita.

Ihan vaan ajatus, joka tästä viisaudesta kumpusi.

Kommentoi, ole hyvä!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.