Bussikuskini Usman on sankari!

Tämä herrasmies, Usman, Helsingin seudun liikenteen bussin numero 23 kuljettaja on minun uusi sankarini!

usman

Tämä Usman-herra, hän toivotti mikrofonin kautta meidät kaikki matkustajat tervetulleeksi bussiin, luetteli matkareitin ja pysäkit sekä kertoi että päätepysäkille Ruskeasuolle saavumme ”noin kello 16 paikallista aikaa”. Hän hyvmyili kaikille ja jutusteli mikrofiniin myös matkan varrella. Kaikki matkustajat hymylivät iloisina ja olivat hyvällä tuulella. En ole koskaan kokenut vastaavaa Helsingin joukkoliikenteessä (enkä kyllä varmaan missään muuallakaan), maanantaiaamunahan jo kuvailin tuntojani Helsingin bussikulttuurista!

Miettikääpä tyypit oikeesti, miten helposti voi tuottaa toiselle hyvän mielen. Ja miten ihan pienet teot ja näkökulman muutokset totuttuun (kenelle bussikuljettajalle oikeasti tulee mieleen tehdä tällaista bussikuskinormista poikkeavaa?) voivat tuottaa valtavia seurauksia. Minä kävin kiittämässä Usmania ja kerroin haluavani jakaa hänen tekonsa teille. Aion myös kiittää HSL:ää tästä upeasta kuskista, ja kertoa, että hän ansaitsee työnantajaltaan erityiskiitoksen siitä, miten upeasti hän hoitaa työnsä.

Mitä pientä poikkeavaa sinä voisit tehdä tänään tuottaaksesi maailmaan hymyä?

Kiitos, Usman!

Advertisements

8 thoughts on “Bussikuskini Usman on sankari!

  1. Päivitysilmoitus: Mun veli on sankari! | MaiLife

  2. Ei voi olla totta! Minäkin muistan Usmanin eräältä bussimatkaltani hakaniemestä vallilaan! Ja vieläkin jaksan aina nostaa hänet silloin tällöin tapetille ja kehua, kun tulee puhe hyvästä asiakaspalvelusta tai siitä, miten jonkin työn nautinnollisuus on usein vain omasta asenteesta kiinni. Oli kyllä mieleenpainuva kotimatka: koko bussillinen hymyili leveästi ja suurin osa kiitti matkasta poistuessaan. Muistaakseni Usman soitti vielä kaiuttimistakin jotain niin suloisen keväistä lintujen sirkutusta 🙂 Ihana, sydäntälämmittävä kuljettaja. Tässä on kyllä roolimalli meille kaikille asiakaspalvelijoille! 🙂 ja ihana sinä, kun kirjoitit Usmanista 🙂

  3. Piristäähän tuo, mutta miettikääpä miltä tuntuisi, jos kaikki bussikuskit jokaikisellä bussimatkalla höpisisivät mikrofoniin. Veikkaanpa, ettei sellaista jaksaisi. Jossain vaiheessa se alkaa olla rasittavaa ja huonoa palvelua. Tiedän mistä puhun, sillä olen itsekin matkannut tämän herran kyydissä useasti. Sen sijaan moni pääkaupunkiseudun bussikuski voisi hiukan tarkastella asennettaan kyseiseen työhön. Voi yrittää hymyillä ja tervehtiä ainakin niitä matkustajia, jotka tervehtivät kuskia.

  4. Päivitysilmoitus: Työntekijälähettilyys ja kymmenen kannustavaa esimerkkiä - DIGITALIST

Kommentoi, ole hyvä!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s